Wednesday, August 20, 2008

Terketagihan

Aku tak tahu bilakah aku start pandai membaca blog nih? mungkin masa aku keje kat kornferry sebab aku buhsan menaip data dan aku menjadikan blog fidzan sebagai blog pelepas boring. fidzan mmg terer bercerita dan mengarap cerita tuh dan berjaya buat org rasa apa yg dia rasakan kala itu. Aku sungguh terketagih dgn blog fidzan sampai kalau sabtu ahad aku akan rasa kosong atau kalau aku malas nak g keje , aku akan jadikan blog dia sebagai penyebab utk pg keje. haha. Punyalah suka sampai aku berkawan pulak dgn pembaca2 setia fidzan dan siap jumpa drg .. walaupun drg nih bukan manusia stret tapi aku nih open minded sikit jek .. kekeke dan aku tak kisah sebab melainkan hidup drg yg dua alam tuh , drg sebenarnya kawan yg baik. lepas aku berhenti keje ada jugakla aku keep in touch tetapi lama kelamaan .. mereka semua hilang begitu saja ... dan fidzan pun tak menulis lagi. tiap kali aku singgah balik2 dia cakap .. tungguuuuuuuuu. dan kemudiannya aku pun lalai dgn kehidupan aku sehinggala aku kembali ada sebuah pc dan internet dirumah .

mula2 aku hanya tumpu pada keje keje keje.. untuk memantapkan bisnes kek, cari customer baru , buat website dan mcm2 lagi. kemudian .. aku jadik boring dan mula download mirc .. dan aku kembali boring dan aku start baca blog .. mula2 aku cuma baca blog kwn2 aku saja .. kemudian dia mcm satu penyakit berjangkit aku mula gatal2 klik kat blog orang lain yg aku tak kenal.. dan bermulala ketagihan aku ini.

aku suka baca blog yg cara penyampaiannya bersahaja.. ada mcm2 cerita yg aku dpt .. ader cerita yg membuat aku terkenang masa silam dan ada cerita yg menginsafkan aku betapa sebenarnya kehidupan aku jauh lebih baik dr cerita2 yg aku baca. Aku insaf dan aku merasakan cerita2 inilah yg mewarnai duniaku .. dan memberikan aku perspektif yg agak lain. Mudah2an ia mampu menghijrahkan aku kepada aku yg lebih baik. Amin

1 comment:

maktam_girl said...

nith,

ketagih baca blog takper, jgn ketagih menda lain naaa... hiks!

wey,

menda ghapo yg makan buat kurus bdn tu ? aku nak makan gaks arr...