Saturday, August 30, 2008

Penatnye...

Macamana nak ceritakan betapa penatnya aku nih aku pun tak taulah. Dah 3 mlm aku tido tah berapa jam jerk.. buat kek.. antor kek .. perghh .. rasa nak nangis dibuatnya. Batuk nih tah bila nak ilang.. lusa dah puasa .,.. mcmana nih? tekak asik kering gatal ... aku harap aku dapat puasa dgn baik .. jgnla it become worse.. dah beberapa kali aku nak g klinik tapi terpaksa dibatalkan sebab selalu timing lari ..nanti lambat balik mau meragam anak2 aku .. kekeke.. esok aku musti pergi klinik kalau tak.. harus aku taji diri sendiri..

tadik aku kuar rumah nak antor kek atam pukul 5.20.. aku sampai rumah balik pukul 9.30mlm. Mak aku dah start nak bukak ceramah ..kekek dia mesti ingat aku meraban tah kemana. Ramai tul org malam nih.. semua bawak beg besor nak blk kg ..Sebenornya masa aku nak balik tadik .. sedang aku tggu train aku dpt satu call .. bila aku tgk nama tuh sah sah aku nak tergelak sebab .. aku mmg ikhlas hati telah terlupa kat dia .. Anith dah ada kat mana? saya dah sampai .. hahahaha tak lain tak bukan cookies kontroversi.. (wink kat red) .. jadiknya sia2 la aku beli tiket tuh sebab nak kena turun stesen yg dekat jerk. Memula aku ingat nak suh pas jek tak yah la aku kuar .. sekali credit hp habih terpaksala aku kuar gak beli reload . Bila aku call ropenya dia takder kat situ .. seswatuhhh.. kenala tunggu lagik .. bila sampai .. terkejut beruks lak aku sebab bunyi sore dlm tepon dgn luor lain .. dialek nya pun lain.. indon kah??? hahahahaha.. maybe maid dia kot .. seswatuhhh... pastuh kena tunggu lagik train ( mana tak aku lambat ..) org ramai .. berdiri jerk sepanjang jalan tuh .. aku turun kat kl sentral naik monorel .. naik star .. naik teksi .. arrrrrrhhhhh nampak rumah lega .. tah apa la keje anak2 aku ..

sesampai jerk .. alahaiiii lemah lutut .. rumah mcm kapal belayar .. anak2 aku dgn gigihnya membuat sepah satu rumah .. bilik aku pun tak berkecuali .. bdn yg penat bertambah2 la penat .. nasib baikla k tak balik .. mmg x sempat nak kemas sebab dah dekat pukul 10.00.. Aku mandi.. g menumpang ehsan makan kat umah mak aku .. hahahaha.. baru terperasan seharian aku tak makan .. minum jerk .. mau kembong perut .. pastuh aku ajak anak2 balik .. ajak drg tido.. dgn aku aku sekali melayang ..

aku tetiba jerk terjaga .. tgk jam .. pukul 1.40pagi.. Argghhh tidakkkk.. aku teringat oder DVD(bukan nama sebenar.. hahaha) mau kena taji kalau aku tertido sampai pagi .. So aku dgn tahap keletihan yg amat cipan sekali cuba mengerakkan badan aku buat keje.. Tgk umah bersepah takder mood .. so aku kemas dulu.. dah tu baru buat kek .. Sekarang dah pukul 4.18pagi .. aku masih cuba sedaya upaya untuk tak tertido .. hehehe tak kang .. esok aku kena toast .. hahaha..layan lagu .. hmm feeling feeling..

Casey - to listen http://www.box.net/shared/ddmqexke6b

Jangan Ada Benci

Andainya ada di antara kita nanti
Berubah hala serta janji
Jangan ada benci
Suka dan duka dilalui
Jadikan kenangan di sudut hati

Andainya cita-cita tidak kesampaian
Ikatan murni terputus di pertengahan
Jangan dikesalkan
Jangan lantaran kegagalan
Kita saling berdendam saling bermusuhan

Ungkit-mengungkiti
Sakit-menyakiti
Memusnahkan diri

Andainya ada di antara kita nanti
Berubah hala serta janji
Jangan ada benci
Suka dan duka dilalui
Jadikan kenangan di sudut hat
disudut hati....

No comments: