Thursday, August 21, 2008

Hujan Menjemput Rindu...

wah.. very the seswatuh tajuk tuh ..

sekarang ni tgh hujan lebat ya rabbi .. aku suka hujan ... tapi bukanla time aku nak kluar ke .. time aku nak keluar kalu harus aku nangis kalau hujan ..

aku suka hujan sebab .. hujan banyak berkongsi rahsia dengan aku ... (ewah .. bak kata lily kau laki bini suka cakap bunga2.. kakakaka)

aku suka hujan sebab .. masa aku pes time dating ngan K .. hari hujan .. dan aku terpaksala berani basah punya pasal meredah hujan berjalan dengan dia dari opis aku sampai la the mall .. makan mcdonalds.. mcdonalds jerk? tu jek yg terpikir time tuh .. hahahaha.. duduk-duduk, makan burger pastuh .. makan chocolate sundae .. dan aku ingat aku lagi banyak cakap dari dia .. tah hapa2 yg aku goreng dia pun aku tak tau .. kakaka.. aku memang .. kalau aku nerbes aku akan banyak cakap ... kadang2 bebenda yg tak patut aku citer pun aku citer gak .. kakakaka .. padan muka la sapa yg kena layan aku bercakap tuh .. aku ingat tak habis pun aiskrim tuh sebab aku tak tahan .. tak tahan kena tenung .. kakakakaka.. sungguh .. aku rasa mcm nyawa aku sungguh terancam dengan renungan dia tu .. walapun aku tau dia cuba concentrate kat ayat2 merapu aku tuh .. hahaha. dalam hati aku cakap.. mamat nih sungguh bahaya .. dia mengancam hati aku .. hahaha.. balik tuh hujan masih turun tapi dah renyai2.. so kami berjalan la bawah landansan STAR tuh sambil borak2 .. aku pun tak tahu kenapa aku bleh citer pasal kisah chenta aku yg lepas2 kat dia .. kami duk bawah landasan .. tepi jalan .. kakaka (giler tak pedulik org lalu lalang) dan aku citer mcm2.. sampai satu tahap aku rasa sungguh menyedihkan diri aku ini dan dia comfort aku dengan kata2nya .. masa tu aku rasa selamat sangat .. aku rasa aman kerana ada tempat meluahkan perasaan ( masa tuh aku baru jek patah hati , patah semangat .. kakaka) pastu dia hantar aku sampai bus stop .. dan aku pun balik ... esoknya dia dtg lagi opis aku .. dan lagi dan lagi ... sampai la aku terjatuh chenta plak dgn dia .. sumpah tak mengaku neh ... sebab aku tau siapa diri aku .. kisah aku nih terlalu banyak yg menyedihkan .. jadi aku rasa tak mungkin la dia nak syok kat aku pulak ... mungkin dia seronok dgr aku merapu kot? hahaha.. biasala aku kan suka buat lawak spastik aku ..

selepas2 itu tiap kali aku jumpa dia mesti hujan . peliks sungguh .. 14 feb .. tgh aku dok melahu depan pc main irc .. dia call aku ... malam masa tuh .. ajak kluar .. ajak kluar ?? 14 feb ?? seswatuh .. aku pun memandangkan dah 'gatal' kakakakaka.. aku terima la pelawaan dia kluar .. tak sampai berapa lama ... hujan .. dan aku terperangkap dengan dia dalam hujan dalam bangunan di jln dang wangi .. tapi tak kisahla.. walaupun duk melahu tak ketahuan ... takder la candle light dinner , takder bunga .. takder apa .. hanya aku dan dia jek .. aku rasa cam happening sangat .. kakaka... bak kata kawan aku masa tu .. berbunga2 jek ko neh ... betul la kata org kalau kita jatuh cinta .. hati kita mcm berbunga2 .. dan serinya naik ke muka .. ewah .. hari tuh seperti hari2 lain hanya aku jek merapu2.. dia pun dah tersampuk merapu sesama aku .. kakakakaka... masa tu mmg kelakar .. dah jumpa sambung lagi cakap kat telepon tuh.. punyala berbunga .. ader satu masa tuh aku tertido masa tgh online dgn dia .. dan tetiba aku dgr sayup sayup jek bunyi gedegang gedegang .. aku bukak mata .. gagang telepon masih kat tangan .. rupanya bunyi tu dtg dr telefon .. korang tau kenapa??? K tgh mengetuk tah besi hapa kat lantai nak kasik aku terjaga .. hahahahaha... dan aku dgn innocentnya cakap 'hello' .. pastu aku dgr dia cakap .. ya Allah awak tido ke??? penat saya bercakap sorang2... hahahahahaha .. (mcm musibat jek aku neh .. (pinjam ayat lam blog bayne jap) )

aku suka hujan sebab ....setelah berchenta bertahun dan berjanji setia nak kawen .. maka tibalah malam pernikahan .. malam itu hujan lagi .. kakakaka.. aku pandang K , dia pandang aku .. 'dia cakap pada aku takpe.. hujan rahmat .. hujan akan menemani kita malam ni' .. aku ingat malam itu .. aku tak nampak dia .. aku cuma dgr saja dia melafazkan .. aku terima nikahnya ..... dan aku pun menangis .. aku menangis kerana setelah puas merapu2.. berdating meredah hujan .. motor rosak tgh jalan masa hujan .. kakaka.. setelah puas berchenta dan bergaduh sampai nak berpisah .. akhirnya Tuhan menemukan jodoh aku dgn dia .. walaupun sudah puas aku cuba lari dari dia .. tetapi akhirnya .. dialah lelaki yang menunggu aku dihujung sana ( ewah!! ayatttt! ) .. lepas tu dia sarung cincin dan cium dahi aku .. sungguh aku rasa tak keruan ... syahdu .. gembira .. sedih dan mcm2 lagi ..

aku suka hujan .. kerana .. ketika aku berperang mempertaruhkan nyawa aku untuk melahirkan eiliyah .. hujan juga turun ... dan samala ketika aku hendak melahirkan muhd faruq .. hujan lagi dan lagi ..

banyak sungguh nostalgia hujan dengan aku .. dengan K ..

maka aku pun dgn syahdunya menaipkan sms... dan hujan pun turun membasahi bumi .. dinginnya mengembalikan kenangan ...

dia pulak pergi balas kat aku ...err tak yah citer la.. korang budak2 apa tau .. kakakakakakakkaka

hujan oh hujan

5 comments:

abc said...

Aku suka ujan gak...sebab seswatuh!!!

eh ada sekali aku naik moto..(dah kawin) dekat trapik light..tetiba ujan turun gila lebatttttttttt...pastu time tu gak la moto buat hal mati engine..hahahahhaha...pastu aku ngan mrj bantai gelak tepi jalan...sambil heret moto kenkonon nak cari tempat berteduh..*dah lencun ape berteduhnya..poyo!!!* what a sweet memory..

Ratnasari said...

hahaha.. dulu k tanya aku .. takper ke redah hujan nih ..
dengan gatalnya aku menjawab ..
'kalau basah biar basah bersama' .. perghhh kakakaka..
cuba skrg ajak main hujan ..
tamo .. kang demam .. dia jawab.. kakakakaka..

hujan .. n my memory .. syahdu syahdu

maktam_girl said...

hheheheheheh... aku pon suka ujan, best apa main dlm ujan... hiks!

ehhh.. ni main btul2 tau! main ujan, korang jgn igt aku ckp main lain tauuuuu ?!!!! ahaksss

abc said...

Maktam nih selambaaaaaa hahaaaha

Ratnasari said...

hahahaha.. mmg syiok wo kena hujan.. dulu masa aku balik sekolah .. kalau hujan aku redah jek.. ader satu kes tuh.. kawan aku nak kencing sangat dah .. aku cakap ko kencing jek .. bior hujan basuh.. kakakakakak.. gelak berdekah2 masa tuh ..