Sunday, August 10, 2008

Prangggggg

Aku tgh pakaikan faruq baju bila aku dgr bunyi PRANGGGGGG yang sungguh kuat dan bunyi kaca jatuh berderai. Uiks .. mana dtg bunyik tuh. 'terkejut abang' kata si faruq pulak .. tetapi aku takder la fikir apa apa sebab duk umah flat neh mmg mcm2 bunyik ader. Tiba2 aku dgr kakak menangis .. aku pun terus berlari keluar ..

Ya Allah tangannya penuh dgn darah . Cepat2 aku pegang tangannya dan letakkan kain dan tekan lukanya. Lepas tuh aku cecepat ambil minyak gamat tuang atas lukanya..

'tangan kakak dah patah' dia berkata dengan sayu sambil terhinjut2 menangis . Aku yang memula rasa nak marah tak jadi plak bila tgk matanya .

kan ibu dah cakap jgn main tingkap.. u dont wanna listen..

tingkap mana nih?

bilik .

aku diam dan perhatikan lukanya. takut ader sepihan kaca atau hapa.. bila aku tgk takder aku rasa tenang sket .. aku nih pun bukan bleh caya .. penakut gak tgk darah kalau dah banyak sangat . tapi dalam kes neh.. aku cam ok jek..

aku bersihkan luka dia dgn swap. menjerit dia kesakitan .. aku perati bebetul lagik sekali ader tak kaca.. tgk clear jek aku letak ubat dan balut lukanya..

aku pandang dia .. dan aku tak tau nak cakap apa..

nxt time you listen to whatever i say .. ok ??

dia mengangguk .

tetiba aku teringat mak ... mak .. did i listen to whatever you say ???

hua huaaa huaaaaaa....

emosional plak dah neh ...

No comments: