Saturday, August 23, 2008

Marathon Marathon ..

inilah buttercake strawberry yg kak kiah siapkan siang tadik ..














pandang dari tepi eh.. kekeke kah kiah taruk apa kat tepi kek tuh? seswatuhhhhh....










kek moist choc ultraman org kajang..



Mula2 sekali harus aku mengucapkan syukur kerana setelah seminggu takder job dok goyang lutut jek depan pc neh akhirnya aku dapat 5 tempahan kek untuk hari nih. Dan aku pun mula la start marathon sebaik saja K melangkah kluar rumah nak pegi keje .. namun begitu .. sudah seminggu bermalas2.. momentum nak buat keje pun larikkk.. kakakaka.. malas2 pun aku gagahi diriku ini untuk buat keje.. sambil2 tuh aku melayan ym dan mirc... sumpah rasa tak larat jek .. kek pertama jadik dgn chanteknya aqaq pun gumbira.. kena moist choc .. aik .. pesal ko?? nak jek aku taji2 kek tuh .. takmo lak dia naik mcm selalu .. jadik mmg jadik tapi aku tak puas hati .. kena bikin lagik satu .. sambil tuh aku masukkan carrot cake .. buat carrot cake nih mmg banyak keje .. parut carrot, potong walnut ... asingkan telur .. va vahhhh.. tersgtla slowwwwwnya aku berkeje ... pukul 4pagi aku dah selamat siapkan buttercake dgn topping sekali .. tapi aku mmg tak gemor gambo spongebob yg neh pasal tak berapa comel tapi cust dah nak .. aku hikut jek la.. sebab yg besday tuh girl 4thn, aku letak kaler pink.. selamattt kek aisyah masuk peti .. aku pun bancuh moist choc.. pukul 6 baru masak .. pukul 9 nak antor.. wah sempat ke neh ??? emergency case .. kuarkan dr loyang tunggu 10min sumbat lam peti .. setkan temp paling cool sekali . bancuh carrot cake lagi.. by this time bijik mata pun dah kelat sesangat ... layan la memana site pun xmo jaga ... aku pun baring la kejap .. sesaja nak amik feel katil .. sesambil menyanyi ... ""wahai katil .. katilku sayang ..
peluk la aku ... belaila aku ...
aku kempunan ... makan telur tembakul """.... kakakakakaakakakaka
(seswatuhhh!!) kakaka... pastu .. padam .

nasib baikla .. ader malaikat kejut.. kakakaa.. kalau tak rentungla carrot cake aku .. hahahaa.. aku tgk dah cerah .. mau tercabut nyawa rasa. dengan kepantasan bionic woman siapkan barang2 utk buat topping moist choc .. sambil aku kacau2.. sambil pala otak aku dok budget masa yg tinggal ... tuan punya kek akan dtg pukul 8.30.. ho takpe .. dia py sudah siap .. sekali aku dgr lif rosak ... oohhhh seswatuhhhh neh ... takkan aku nak turun dan naikk balik amik kek lain utk hantor.. tak bleh jadik .. sms.. dtg lmbt sket ... kol 9.15 ker ...senang hangkut jek sekali bawak turun ..

siap topping kelam kabut kuarkan kek dr peti ais .. carik spatula, comb, muncung icing .. dan huwaaa... anak2 aku dah bangun.. mula la ribut .. nak kencing .. nak susu .. nak tgk cd .. bergaduh2.. dan aku pun tanpa segan silu lagik pepagi buta dah jadik tarzan ... oooOOOOOoooooOOOOOooooo.... @%#%*$^($^($(#(# senyap anak aku terus... sian.. tapi aku tgh rushing .. hias kek sepantas mungkin .. sumbat lam peti. masak air .. buat susu.. tampung air .... carik baju .. kemas tempat tido .. sapu2 ... wah wah berpeluh2 dah neh .. tetiba ... hp berbunyi .. huwaaa dah pukul 9.00... cust dah tunggu bawah ... jap jap ... apa? blom withdraw duit? g withdraw.. sy tgh siap. jumpa lagik 15 min ... berpeluh2 akak bersiap kak temah... ( imagine aku tgh citer kat red.. kakaka) .. bukak pintu sebelah kejut bapak aku ... mintak tolong tgk askar.. kunci rumah.. cepat2 turun tangga... wah melangkah bagai johan .. kecik macam setan .. (seswatuhh lagu tuhkan? kakaka) .. last anak tangga ada najis kucinng .. hiappppppp.. kak kiah dengan gaya pendekar melompat bagai johan .. nasib baik kek kak kiah tak termelompat sama .. kakakaka..

jumpa cust.. tunjuk kek.. dia senyum , kak kiah senyum.. amik duit .. mata meliar jek pandang teksi .. cik rat .. ( cik rat..? harus aku nak pengsan time tu gak .. utk pengetahuan mana2 kak temah yg tak tahu .. nama glamer cik kiah lam mirc ialah Ratnasari... ) aku bukan tak biasa borak ngan budin (bkn nama sebenar..kakakakaka) selalu aku main .. aku ..kau jek.. tp sebab dia dgn penuh kesopanan adat timur panggil kak kiah CIK... maka kak kiah terus terkasima... auww.. seswatuhhhhh

'biarla saya tolong hantar cik rat ke komuter'

dgn penuh kesopanan dan control ayu.. cik kiah menjawab..'takpela.. susahkan U ajek.. (u? bukan kau? kakakakakaka)

takpe... i mmg nak ke arah sana..

dlm hati kak kiah pikir.. nak ke tak nak neh ??

'betul ke tak menyusahkan nih?' .. kak kiah cuba berbahasa basi.. kakakaka

'tak.. jomlah...'

dalam kereta kak kiah mengontrol keayuan .. bercerita dengan suara yg sungguh ayulah .. ( leh imagine? lily boleh kan lily? kakakakaka)

kak kiah yg deperado nak cepat ke Kajang neh pun menerima pelawaan . Alhamdulillah .. Allah memberikan pertolongan tetgh kalut neh. Sampai Kajang seperti yg dijanjikan dgn cust. dia pun dah terpacak tunggu kat stesen.. bagi kek terus angkat kaki .. dlm tren punyala ramai org tak sampai hajat kak kiah nak melelapkan mata barang sekejap..

tetiba perut kak kiah menyanyikan lagu keroncong terpaksala kak kiah yg baik hati berhenti kat KL sentral.. nak menyumbat .. sungguh lapo .. apa nak makan??? singgah sana sini takder yg terkenan kat tekak .. kak kiah teringat kenny rogers, teringat donut big apple , sushi .. menatang2 yg akak tak nampak kat sini .. last2 kak kiah mewarning diri sendiri.. harus aku taji ko tekak banyak songel betul... perut kak kiah yang desperate pun memberi sokongan.. bedal jek la apa2...

kak kiah pun bedal jek la mee tomyam. makan dgn kadar kelajuan tinggi.. sebab teringat lagi kek yg menunggu dirumah. habis makan terus kak kiah maraton naik monorel plak.. turun monorel naik star .. turun star naik bas... cepatla sampai umah..

takla cepat pun.. azan zuhur baru terpacul depan pintu dgn lidah terjelir2 mcm hanjeng sebab kena naik tangga... kakakaka.. 10tingkat tau.. ( boleh bayangkan??? aku tau lily boleh pasal dia cakap .. imaginasi dia tinggi ... kakakakakakaka)

niat dihati nak sambung keje tapi anak2 kak kiah udah kelaparan.. masak masak .. suap anak makan .. jerit mcm tarzan ... kemas umah ... aghhh rasa nak menyerah diri jek neh ... nasib baikla.. cust kak kiah cakap tak jadi nak amik hari nih.. amik pepagi esok...

fuhhhhhhh legaaaaaaaaaaaa..... sumbat kek2 sumer masuk peti. dok dendiam.. kang aku layannnnnnnnn...

kak kiah pun menyetting diri sebab bang kiah nak balik ... hehehehehe. kak kiah amik masa layan org2 yg tersayang ... golek2 ngan anak2( kira cover adengan tarzan pagi tadik) .. layan bang kiah (ni takder adengan golek2 tau .. seswatuhhh..kakaka... cukup time hantar bang kiah kat pintu .. tata tata.. muah2.. ceom sana sini babai.. see u later alligator.. sambung layan golek ngan anak2... sampai la depa tidoq.

malam ni kak kiah nak menyambung keje2 terbengkalai ... tapi kak kiah mengantukssss sesangattt...TAPI..demi customer kak kiah layannnnnnnnnnnnn..... hehehehe

oh ya.. tadik dpt sms dr cust kek butter tuh .. berbunyik begini

"komen ikhlas..bukak2la bakery shop. sedap. lain kali leh tempah lagi.. abis dah keknya.. kejap jek"

Ooooohhhhh i love my job !! seswatuhhhhh....

No comments: