Wednesday, September 17, 2008

Ya Rahman..

Malam ini Ya Rahman
Aku datang kepadaMu
seperti malam malam yang lainnya
Meski kali ini ..
tiada kata-kata yang bisa aku rangkaikan
Untuk bercerita padaMu lagi

Dalam kedinginan malam ini Ya Rahim
Aku hanya bisa berdiam dan cuba meminta
Seperti selalunya aku meminta padaMu
Namun kini aku tidak tahu
Apa yang pantas untukku pinta

Kerana sesungguhnya
Kau yang lebih mengetahui
Segala cerita perjalanan hidupku ini
Dan Kau yang lebih berhak
Kerana Kau Yang Maha Mengetahui
apa yang terbaik
bagi duniaku dan akhiratku

Tunjukkan aku Ya Rahim..

Jalan mana yang harus aku tuju
Agar bisa kuaturkan langkah
Menjalani hidup yang masih panjang
Hingga tiba suatu saat
untukku kembali padaMu

Ya Rahman Ya Rahim
Aku berpegang pada janjiMu
Dan disetiap apa ujian yang kau berikan
Pasti telah kau siapkan segala ganjaran
Aku berserah dan aku pasrah

Jangan pisahkan aku dari rahmatMu
Jangan nanti aku jadi kesesatan
Tidak bertemu jalan pulang



***

No comments: