Tuesday, September 9, 2008

Menulis Dari Hati

Waktu sekarang : 3.31AM, 9 september

Dah seminggu lbh kita berpuasa. Alhamdulillah. Walaupun aku tak berapa pueh hati dgn puasa aku. Haha.. nawaitu nak g terawih tak kesampaian lagik.. hajat tu ada.. tapi tak kesampaian lagi. Mungkin aku harus tampo muka aku lapan belas kali baru leh kesampaian

Alhamdulillah hari nih masyuk order lagi .. dua sekali.. sampai aku konpius sebab masa drg tepon aku tgh mengorok..(dua tiga hari nih aku selalu sakit kepala .. sebab aku takmo la makan ubat .. aku nak teruskan posa.. jadik aku akan tido .. dan tido .. ) makanya aku tak perasan org yg tepon adala org yg berlainan.. kakakaka sebab suara dorang sayup2 jerk.. dan paling kelakar nama drg pun aku terlupa nak tanya .. bila aku dah waras.. aku cek hp .. laaa.. org lain .. kebetulan drg oder pada hari yg sama .. sama2 nak ptg.. aku main ok ok jerk .. bila aku ingat2kan .. owh sorang nak kek moist choc dan sorang lg nak kek buah. Hahaha.. apapun terima kasih la oder kat aku .. tgh2 aku goyang lutut nih .. ada gak keje nak buat.

Adik cakap dia ada surprise untuk aku.. ntah apola surprisenya takut lak aku .. kakakaka.. aku cakap kat dia alang2 ko nak surprise aku tuh ko datang la berbuka kat rumah aku. Aku ajak achik sekali sebab dah lama tak jumpa ( dorang ni kawan sejiwa aku masa kat sekolah. korang ado? ala kwn mengaku adik beradik .. panggey along, angah, alang, acik dan adik.. pangkat ikut tarikh lahir.. aku yg tengah.. ALANG. ) Dulu kalau kwn2 aku dtg K pun naik konpiuh .. sorang panggil ACU sorang panggey ALANG.. yg panggey RAT.. panggey ANITH .. huh banyak sangat nama ) . Sekarang masih lagi meneruskan tradisi adik beradik tuh .. bila dipikirkan .. ramai gak best pren aku.. dr zaman sekolah , zaman itm, zaman keje.. zaman x berkeje dah .. hahaha .. the one i can rely on .. a shoulder to cry on .. hehe.. Alhamdulillah Allah kerana mengirimkan insan2 baik ini pada aku .. terima kasih la pada kawan2 aku yang baik hati .. kalau takder sorang, sorang yg lain muncul.. sorang ilang yang lain timbul.. bila aku perlukan favor they gladly tolong. Walaupun ada yg jauh nuh di Jepun .. di Ipoh .. kekeke Aku harap aku telah melakukan pekara yg sama utk dorang. Ada masa aku wendu aku akan carik kesempatan untuk jumpa .. kalau tak dapat jumpa ym @ emel.. @ tepon .. sometimes bila jiwa aku kacau .. aku akan rasa ok jek kalau jumpa drg walaupun aku tak bercerita apa benda yg mengacau aku tuh .. its just comfortable to be around them . Bila aku kenangkan rasa nak menangis pulak .. sentimental lak aku nih..

Lately aku mmg selalu sentimental.. tengah2 basuh pinggan pun aku bleh menangis .. hahaha .. kdg2 anak aku pun heran .. takkan basuh pinggan pun nak menangis . kakakaka.. Kakak mmg sensetif .. walaupun there's no words of comfort .. dia akan cium dan peluk aku erat2.. sapu airmata aku .. Adik pulak akan dtg dan duduk diriba aku .. keduanya akan diam aja .. drg pandang aku .. aku pandang drg .. sampai aku buat2 gelak .. dan mulala menceceh2 membebel2.. suh drg kemaskan mainan.. suruh drg berenti pasang cd.. rumah aku ni dah jadi mcm panggung wayang .. dr satu cd ke satu cd anak aku pasang.. citernya sama aje .. memula citer Monster Inc (cd wajib neh) , pastu Tekken , pastu Ultraman (ini lg satu wajib tayang!) , pastu tgkla .. kalau dua2 setuju atau tak nak pasang satu2 cd tuh .. kadang2 drg sampai bergaduh2 .. sorang nak tgk citer Pooh .. sorang nak tgk citer Tangerine Bear .. kalau dah sampai tahap bergumpal kenala aku masuk campur .. selalunya kakak akan mengalah .. dan kdg2 dia kalau nak pasang citer dia akan tanya adik .." adik nak tgk citer ni tak?" .. kalau tak dia akan propose cd lain.. dan mcm bisnes negotiation lak .. beria2 buat proposal nih... siap bg cth cerita tu mcmana .. kelakarlah kakak nih.. kdg2 aku rasa dia mature dr usia dia ..

Apa yg aku menceceh pepagi bute nih pun x tau la. Lepas K g keje malam semalam aku terus ajak anak2 tido.. aku terasa letih sesangat .. tetiba jek aku terjaga tgk jam .. laaa.. solat tah kemana .. apa nak jadi pun tak taula aku ni.. Tampo muka 18kali lagik. kekeke. Owh aku dah berjaya buat karipap.. kakaka.. aku bukan minat nak buat kuih tradisional nih.. makan nak la. Tapi disebabkan lif rosak .. malasla aku nak turun naik semata nak beli kuih. Jadi bila aku kluar tuh aku beli jek brg2 dulu.. Yg kelakornya aku x reti nak kelim tepi tuh.. main belasah jek.. janji ada rupa karipap.. kakaka. Aku buat inti taruk daging.. sekali bancuh dpt berpuluh .. ni kalau jual kat bawah nih kayo makcik. Kakaka.. Nak dekat buka tadi aku goreng .. pastu suh kakak htr kat umah jiran2.. dah tu masa berbuka dia tgk ada lagi 10kpg kot.. dia tanya aku " kita nak htr kat sapa lagi ibu" .. hehehe tak yah anto.. kita makan sendirik.. keke. Bubur jagung pun aku ada buat .. tapi tak abih2 lagik.. Harus buat display lam peti.. takpe.. makan sikit2 lelama habih. Masa aku buat aku budget lif elok bolehla mak ayah aku balik .. campur aku , K dan anak2 mesti habih tapi.. lif rosak lagi dan lagi.. musibat betulla. Nasib baik aku tak ambik tempahan kuih raya .. harus aku menangis nak angkat bebenda berat naik atas..

Cakap pasal kuih raya.. regular cust semua dah msg .. tak buat kuih ke senyap jerk... selalu sibuk sebelum puasa amik oder. Aku jawab tak. Barang mahal. Malas nak buat. Lif Rosak . perghh seribu satu jawapan. Kalau kek ok.. tu pun brg dah naik .. alalala.. malas nak pk..

Tadik aku dah savekan resepi dr blog Mat Gebu. Ada few recipe yg aku nak try buat. Nampak menarik .. harituh aku try buat puding susu koktel.. hampeh sajork.. agak keras.. maybe terlebih taruk buah2 lam tin jadik dia pack kat dalam tuh nak potong pun susah.. atau.. aku mmg hampeh tak gheti buat. Kakaka. Macam2 lak aku nak try bulan posa nih . Kenkonon nak jadi isteri mithali lah nih nak buat santapan best2.. kakaka buat buburla , kuih la , puding la.. kekekeke.. tapi plan tu tak semestinya jadik kan? Ontahlah...kakakaka..

Life. Macam2 yg kita plankan dalam hidup .. but to carry the plan .. its not easy . Sometimes you manage to .. sometimes you dont .. sometimes you are strong to deal with it and at times you get frustrated with yourself and just want to let it go .. Life is like a box of chocolate .. you might be surprise with what you get ..the truth is life must go on .. no matter how tough it might get .. how broken you might be .. you must somehow manage yourself to go tru with God's plan .. Dia Yang Maha Mengetahui .. Maha Berkuasa diatas setiap pekara . Kun fa ya kun.. maka terjadila sesuatu yang diinginkanNya.

Dream. We have a lot of dreams in life . All the good things . But dream can only be a dream . Sometimes you manage to have what you dream for .. A lot of times you dont . Reality sometimes bite you tru the bone and crashes your soul with no mercy. Still .. there's a light in every dark tunnel .. you just have to keep on dreaming .. and keep on standing against all odds.

Love? .. they say you love something, you set it free.. if it comes back .. then its yours.. if it doesnt? it never was.. AND .. time .. time and tide waits for no man.. true love will wait forever..

" Semoga aku akan hidup dihati orang2 yang aku sayang sebagai pohon yang mendamaikan .. menyejukkan .. dan kalian akan sentiasa berasa selamat dibawah teduhanku dan andaikan pohon ini tidak lagi menjadi teduhan.. aku akan kirimkan kasihku pada sahabatku angin . Angin.. sampaikan salamku .. bisikkan .. pohon ini masih setia berdiri .. hingga akhir nanti "


Dugaanku- Ning Baizura

Hati Pedih Menangis..
Jiwa ku yang suram
Malam yang panjang ini
Aku sendirian
Merenung kehidupan
Memikir kesudahan
Pada siapakah hendak ku curah keresahanku

Aku berpaut pada sejengkal tali cuma
Itulah yang ada sementara aku
Hidup di dunia ini
Inikah dugaanku inikah kesempatan
Haruskah ku terus atau membiarkan
Ianya berlalu

Dekat di depan mata berat meluah kata
Terpendam segala apa dirasa sekian lama ini
Apakah kita nanti tiada dapat serasi
Ataukah hanya aku bermimpi untuk memiliki

Kesempatan yang datang tiada ketentuan
Mampukah ku memandang di kejauhan
Tak kesampaian
Sering terbayang-bayang tinggi lagi harapan
Entahkan ku sempat ataupun tidak
Untuk bersama mu

No comments: