Wednesday, September 24, 2008

Ha Ha Ha

Aku mmg nak taji diri sendirik. Semlm aku sebenornya nak tidokan si Kakak lepas tu nak buat cookies. Dah pukul 1 lebih tapi dia sibuk dok layan citer ultraman.. akhirnya.. Ibu dia yg melelapkan mata dulu .. hahaha mmg penat la sesangattt.. bangun jek 4.30.. lagik sekali??? hahahaha.. tak senonoh tul la. Komitmen Bakyah .. komitmen... aku bangun sidai kain kejut mak ayah sahur.. sahur ngan drg .. tapi aku mmg tak lalu makan ... cam masa kekecik dulu mak aku membebel.. suh aku makan .. makan makan.. makan.. iyorlaaaaarghhhhh.. kekekeke. Hati seorang Ibu .. mmg tak penah reti nak berhenti membebelkan anak2 .. kekeke .. Kata org .. kalau jiwa kita tak tenang .. pandangla wajah kedua org tua kita .. InsyaAllah kita akan lebih kuat .. lebih tenang .. dalam pada mak aku membebel2 tuh aku pandang wajah kedua org tuaku yg dimamah usia .. Ya Allah .. terlalu banyak kesilapan yang aku lakukan pada mereka .. namun mereka masih sudi menyayangi aku (unconditional love) .. izinkanlah aku Ya Allah membahagiakan mereka .. berikanla aku kesempatan untuk menebus segala kesilapan lalu .. izinkanlah aku merawat hati hati yg telah aku lukakan ..

Semlm adik cakap nak dtg umah. Aku kata ok.. jgn lupa bawak katalog Beautiful .. hahaha.. tgh kitaorg diskus .. anak buah aku Ayu dtg dgn tunang dia .. ha dah bagus sangatlah tu .. dia dtg nak passing dodol kat aku .. yg kelakor (ceh kelakor!) .. dia pandang aku .. "eh eh.. ni maksu ker?".. aku pun jawab dgn spastiknya .. "ha apa tak percaya???" Tunang dia pun cakap .. betul la maksu cam tak percaya lak nengok maksu nih ... dah kurus.. kurus ka? hahahaha.. meh sini tgk apa aku pakai .. hahahahaa aku pun citerla kat dia kebaikan Beautiful . Mmg kalau pakai time buat keje langsung tak penat dan bila tido .. mmg lena sesangat . Bagusla utk aku yg selalu tak leh tido nih. Aku pun share dgn dia info pasal kebaikan memakai Beautiful .. bare in mind ni bukan utk cantik sebab Beautiful boleh menjaga kesihatan badan kita .. ewah kak kiah dah start promoting Beautiful .. bila u pakai u will feel the different.. i tell u this no lie lie one.. gelak anak buah aku. Aku bagi dia try pakai bengkung .. dia cakap Haah la maksu mmg sedap pakai .. aku cakap mmg sesuai kalau ko jenis keje kena berdiri lama, selalu sakit pinggang .. lelaki pun bleh pakai .. dia meningkatkan stamina .. jaga posture badan kita .. mmg tak sakit2 dah .. aku pun dah lama tak g urut .. tak yah nak sengkak mengkak dah .. alhamdulillah ..bila sakit pakai jek bengkung .. naik tangga bawak brg berat pun tak terasa sangat sesakit badan .. tadi masa aku balik, bdan Faruq tgh panas .. aku pun cecepat bukak bengkung balut bdn dia .. alhamdulillah cepat suhu badan dia turun sebab FIR yg ada pada bengkung tu.. terus melompat anak ibu bagai johan .. kekeke.. sakit kat mana2 just balut jek bengkung tu.. insya Allah cepat elok.. sakit kat kaki balut kat kaki, sakit pinggang balut jek kat pinggang.. mana2 sakit just balut..selain dari menguatkan rahim, mengemaskan perut.. stretch mark pun makin pudar .. ni betul tau .. takkan aku nak taruk gambo perut aku lakkan? hahahaha harus kecoh satu blog..Masalah keputihan bukan issue lagik dah .. semua kasih perabih keluar. Selain dari itu dia boleh mengelakkan risiko kanser payudara dan cervix.. baju body fit yg aku beli beberapa bulan lepas .. aku dah leh pakai dgn gayanya.. hehehe.. seronottt... takder dah mcm buah nangka terbuang.. kekeke.. aqaq suker... seriously mmg value for money sebab warranty sepanjang hayat .. selesa sangat .. tak panas .. duk dlm aircond tak yah dah pakai sweater.. dia mengimbangkan suhu badan kita.. SUPERBRAND .. bukan calang2 produk leh dpt superbrand ni .. apa lah sangat rm2400 dibanding dgn khasiat yg ia berikan sepanjang hayat. Jangan ko dah sakit baru nak pakai .. takde maknanya .. kekekek.. (bak kata Adik masa aku reluctant nak pakai dulu ) So pada yg teruja .. jgn tunggu lama2 .. nanti lama2.. hehehe..kalu rasa mahal sesangat .. just imagine what the product can benefit u .. and talk to us.. we have installment .. kalau nak beli dgn harga ahli lagiklaaa bagus. Jauh lebih murah. Once u pakai you and other people will notice the different.. mesti org tegur punyala.. heheheehe .. pengalaman aku la kan .. benda baik apa salahnya share?? tak rugi apa pun .. mudah2an memberi ilmu yg bermanfaat pada semua.

Bila dia tegur muka aku.. hahahaha keluar citer sabun MIOR lagik.. tak yah citer banyakla kan .. dah banyak kali aku mention lam blog nih.. kalau nak tahu lagi just lawat kedai eetee.. leh tengok perubahan dia .. kata anak buah aku .. wah maksu jual bebenda mahal jek sekarang.. aku gelak .. wei.. benda mahal hasil nampak takper.. jgn benda mahal langsung takder hasil ..

Aku sempat share dgn diorang sementelah (curik kata2 Gee) .. dorang nak kawen tak lama lagik.. so this is the time utk buat duit .. muda2 ni keje keras .. Maksu dulu tak expose pada bebenda ni so .. lewat baru nak start.. tapi its very good income .. kerjanya pun tak pelik2 dan merepek ..dan tak tipu org. We will guide you so that you will get what we get.. sampai bila nak bergantung pada gaji yang statik .. dan kita semua tahu Rasullallah pun berniaga kan? Daripada korang melahu tak tentu pasal tu baik buat bisnes. Ko tak nak ada rumah besar lengkap semua, kereta besar .. anak2 pun senang .. Insya Allah kalau ko berjaya org keliling pun dapat tempiasnya .. ibu ayah pun senang .. adik2 pun senang .. Ko tak nak? balik kampung bawak kereta besar menjalarrrrrr jek... nanti org cakap "anak sapa tu" ? Anak Lokman .. cucu Pak Din yang ada kedai kat Puduraya tuh .. dah berjaya hidup dah sekarang .. Bakar Bakar .. Aku tengok muka derang berdua semangat jek .. Aku cakap dgn dorang lagik ko tak terbakar ke tgk kakak ni (Adik - kawan aku) ni nak keluar Mercedes dah raya nih.. sedangkan dia buat bisnes ni baru setahun.. giler terbakar aku ... aku pun nakkkkkkkkkkkk.. so aku keje bagai nak rak utk dptkan apa yg dia dpt .. kalau aku rasa jiwa aku kacau jek .. aku just imagine .. aku bawak Eiliyah dan Faruq ronda2 naik CRV .. hahahaha .. tiap kali kitaorg on the road .. Adik selalu bakar aku .. ha tgk2 CRV baru .. hehehehe aku pun terus naik semangat .. takper susah sekejap kalau hasil yang bakal dinikmati tu ... perghhh .. aku harap aku takkan lemah semangat dan terus kerja keras .. aku nak kotakan janji aku pada mak .. "kalau adik besar nanti , adik dah kaya .. bawak mak ronda memana jek mak nak naik kereta besar .. " hehehehe mak aku lah nih citer .. terbakar lagik aku ... dan kalau dimurahkan rezeki ( Ya Allah .. murahkan rezeki aku ...) aku nak hantar mak ayah mengerjakan haji .. dan mungkin aku pun nak pergi sama sekali .. ( amin amin amin Ya Allah .. pilihla aku menjadi tetamu Mu ..).. kalau boleh aku takmo dah tgk mak ayah berniaga di kedai .. biarla mereka berehat .. menghabiskan sisa2 hayat yang ada dgn ketenangan .. tak yah pikir itu ini .. Ha .. dream big Bakyah!!!! there is nothing imposibble in this world .. as long as ko keje keras .. sabar.. tekun .. insya Allah .. giler semangat pagi2 nih .. kata Adik .. lang .. minda separa sedar ko sedang guide ko utk dpt apa yg ko nak .. itu pasal la ko tgh giler2 semangat .. hehehe.. welcome back Sis! This is the Sis yang I kenal masa sekolah2 dulu .. who always dream big .. full of spirit .. and who always motivate us in her own ways .. Ini lah Sis aku yg giler .. telah kembali .. aku gelak ngan statement dia .. Giler ke aku nih?
Ya aku memang tgh giler sekarang ... hahahahaha

Bila memikirkan segala impian aku .. aku akan tersenyum .. ketawa.. tersenyum .. dan ketawa.. giler kan? Mmg aku rasa apa yang aku nak tu GILER tapi aku rasa TAK MUSTAHIL kalau aku USAHA LEBIH.. Aku cakap pada anak buah aku .. tengoklah kuasa Tuhan .. menemukan kita malam ni .. sebabnya 1) Adik nak dtg esok bukan hari nih.. alih2 Allah gerakkan hati dia utk dtg . walaupun dtg suka2 jek .. tapi kemudian dpt share sesuatu yg bagus 2) Anak buah aku sebenarnya malas nak naik tangga tapi dia gigih gak naik pasal Allah gerakkan hati dia utk dtg rumah aku (kenkonon nak suh aku buatkan dia kek batik .. rindu sangat dgn kek batik maksu) 3) Tetamu tu sesungguhnya pembawa rezeki .. sebab .. tak pasal2 aku dpt jual 2 ketul sabun MIOR .. rezeki tuh.. untuk aku dan anak2.. dan tak pasal2 dia pun dpt rezeki sebab dia terbawak xtra dodol .. Adik test sedap sangat terus beli ..

Alhamdulillah Ya Allah .. Kau murahkan rezeki kami dibulan yang mulia ini. Semoga apa yang Kau kurniakan menjadikan kami hamba yang lebih bersyukur pda segala nikmat pemberianmu.

Haaaa dah azan... apalagik .. tak gheti2 nak angkat buntut? kekekeke...

My fellow friends and who ever reading this .. I hope all my writting will somehow touch your heart in every possible ways .. somehow will benefits you guys .. just as some bloggers do benefit myself in opinion about life .. kerana aku mmg seorang yg suka menulis .. kerana aku selalu menulis sesuatu yang datang dari hati ... Thank you Allah .. kerana mengerakkan jari jemari ini untuk sentiasa ringan berkongsi ilmu mudah-mudahan bermanfaat untuk semua.. ;p

No comments: